Δημιουργική γραφή:
Θα «σώσει» τους μαθητές
από την «έκθεση»;
«Έκθεση» και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Οι περισσότεροι μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες κατά τη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου αισθάνονται αγχωμένοι, χαωμένοι και τους καταβάλλει ιδιαίτερη αρνητικότητα. Οι ιδέες τους εγκλωβίζονται σε τυπικές μεθόδους συγγραφής εκθέσεων και οι ίδιοι αισθάνονται αποστροφή.



Δημιουργική Γραφή και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Μέσω της δημιουργικής γραφής διεγείρεται το δεξί τμήμα του εγκεφάλου και μαζί με αυτό οι σωματικές αισθήσεις, η μουσικότητα, τα συναισθήματα και η διαίσθηση. Έτσι, οι μαθητές αυτοβούλως εξασκούνται στην ελεύθερη και όχι καθοδηγούμενη έκφραση, στην ενεργητική συμμετοχή και στην αυτόνομη γραφή. Ταυτοχρόνως, και αποφεύγοντας αυστηρούς κανόνες και θεωρίες, πραγματοποιείται εξάσκηση στις γραμματικές δομές και εμπλουτισμός του λεξιλογίου.

Οφέλη δημιουργικής γραφής
- Ελεύθερη έκφραση ιδεών και συναισθημάτων
- Διασκεδαστική εμπλοκή με τη μάθηση
- Παραγωγή αυθεντικών κειμένων και αποφυγή αντιγραφών και στείρας μάθησης
- Καλλιέργεια αυτό-έκφρασης και αυτό-ανακάλυψης
- Συναισθηματική αυτορρύθμιση
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων