Τι κι αν έχει ΔΕΠΥ…
Μεγαλώνοντας θα «Στρώσει»!






- Ελλιπής ενημέρωση
- Δυσκολία αποδοχής
- Έλλειψη έγκαιρης και έγκυρης διάγνωσης
- Ανεπάρκεια φορέων
- Κοινωνικός στιγματισμός
Τα παραπάνω λειτουργούν ως τροχοπέδη για την έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία της ΔΕΠΥ.
Δυστυχώς, πολύ συχνά τα παραπάνω τροφοδοτούνται από την άποψη πως η ΔΕΠΥ, ακόμη κι αν υφίσταται, είναι μια παροδική διαταραχή, που θα εξαλειφθεί πλήρως στην ενήλικη ζωή του ατόμου. Οπότε, η μη διάγνωσή της δεν αποτελεί ανησυχητική κατάσταση για ένα μεγάλο αριθμό γονέων.
Εξετάζοντας το ζήτημα αντίστροφα, ίσως η γνώμη αυτή αλλάξει. Αντί να επισημανθεί η ανάγκη διάγνωσης σε όσο πιο πρώιμο στάδιο είναι δυνατό, θα εξεταστούν τα αποτελέσματα της απουσίας διάγνωσης στην ενήλικη ζωή.
ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Δυσκολίες προσαρμογής σε νέο περιβάλλον
- Κακή ακαδημαϊκή επίδοση
- Υψηλότερα ποσοστά καθυστέρησης αποφοίτησης
- Υψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης σπουδών
- Μειωμένη παραγωγικότητα
- Μειωμένη εργασιακή απόδοση
- Μεγαλύτερες πιθανότητες ανεργίας
- Μεγαλύτερες πιθανότητες περιορισμένων απολαβών
- Δυσκολία διατήρησης σταθερής απασχόλησης λόγω προβλημάτων με την ακρίβεια
- Μεγαλύτερη εναλλαγή θέσεων
ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Δυσκολίες προσαρμογής σε νέο περιβάλλον
- Κακή ακαδημαϊκή επίδοση
- Υψηλότερα ποσοστά καθυστέρησης αποφοίτησης
- Υψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης σπουδών
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Μειωμένη παραγωγικότητα
- Μειωμένη εργασιακή απόδοση
- Μεγαλύτερες πιθανότητες ανεργίας
- Μεγαλύτερες πιθανότητες περιορισμένων απολαβών
- Δυσκολία διατήρησης σταθερής απασχόλησης λόγω προβλημάτων με την ακρίβεια
- Μεγαλύτερη εναλλαγή θέσεων
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Δυσκολίες στην επικοινωνία
- Παρερμηνείες και παρεξηγήσεις
- Συγκρούσεις
- Περιορισμένος κοινωνικός κύκλος
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Χαμηλότερη αυτοεκτίμηση
- Υψηλότερα επίπεδα στρες
- Δυσκολίες στη σωματική υγεία και ευεξία
- Περισσότερες διαταραχές διάθεσης και άγχους
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Δυσκολίες στην επικοινωνία
- Παρερμηνείες και παρεξηγήσεις
- Συγκρούσεις
- Περιορισμένος κοινωνικός κύκλος
- Χαμηλότερη αυτοεκτίμηση
- Υψηλότερα επίπεδα στρες
- Δυσκολίες στη σωματική υγεία και ευεξία
- Περισσότερες διαταραχές διάθεσης και άγχους
- Drechsler, R. B. (2020). ADHD: Current Concepts and Treatments in.
- Elizabeth Ahmann, L. J. (2018). A Descriptive Review of ADHD Coaching Research: Implications for College Students. Journal of Postsecondary Education and Disability, y, 31(1), 17-39.