Ενδείξεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Η μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι μια αγχωτική και δύσκολη διαδικασία. Ορισμένοι μαθητές, εκτός από τον μεγαλύτερο όγκο ύλης και μαθημάτων, από τις πολλές και διαφορετικές ειδικότητες καθηγητών, έχουν να διαχειριστούν και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες μάλιστα δεν έχουν διαγνωστεί καν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Ορισμένες από τις ενδείξεις που θα έπρεπε να γεννήσουν υποψίες σε γονείς-κηδεμόνες και εκπαιδευτικό προσωπικό για την ύπαρξη ειδικών μαθησιακών δυσκολιών είναι:

Γλώσσα

  • Διακεκομμένη ανάγνωση με κομπιάσματα – μοιάζει με ρομποτική ανάγνωση
  • Λανθασμένη πρόσληψη γραπτών πληροφοριών
  • Δυσκολία στην περίληψη κειμένου
  • Δυσκολία αναδιήγησης μιας ιστορίας με σωστή σειρά
  • Χρήση φτωχού – προφορικού λεξιλογίου
  • Ορθογραφικά λάθη
  • Φτωχή κατανόηση γραπτού λόγου
  • Δυσκολία κατανόησης αφηρημένων εννοιών

Προσοχή και Οργάνωση

  • Δυσκολία ακολουθίας σύνθετων οδηγιών
  • Αδυναμία συγκέντρωσης σε ένα έργο
  • Περιορισμένη οργάνωση του χρόνου και των δραστηριοτήτων
  • Απουσία επανελέγχου του έργου

Κίνητρα

  • Μειωμένη πρόθεση για μάθηση
  • Περιορισμένο ενδιαφέρον για ό,τι σχετίζεται με τα σχολικά έργα
  • Άρνηση ή αντίσταση στην καταβολή προσπάθειας για την ολοκλήρωση ενός έργου
5 1 Ψήφος
Πως σας φάνηκε;
guest
0 Σχόλια
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Scroll to Top